یونس

و به یاد بیاور آن گاه که او به سوی کشتی که پر بود روان شد.

و با آنها قرعه انداخت و قرعه به نام او افتاد و درمانده شد

او را به دریا افکندند و ماهی بزرگی او را بلعید و او سزاوار سرزنش بود.

و اگر از تسبیح گویان نبود،

تا روز قیامت در شکم ماهی می‌ماند

*‌ * *

 

 

 

من و تو چقدر تسبیح میگیم؟ وقتش نشده یه کم به خودمون بیایم؟ چقدر بی‌خبری؟ بس نیست؟ خسته نشدی؟

یونس و ماهی

/ 13 نظر / 11 بازدید
نمایش نظرات قبلی
حسين

با عرض معذرت ظاهرا ابيات مورد اشاره به غزل نيست- من واردنيستم که چيه ولی هرچی هست من حال ميکنم باهاش.( در ضمن ممنون میشم برام بگی این ابیات غزله یا شعر نو یا...؟)

بدون نام

سلام.در سوره واقعه در روز قيامت انسانها به سه گروه تقسيم می شوند گروه سوم السابقون السابقون هستند یعنی کسانی که در ایمان از هم پیشی می گیرند خدا این گروه رو بیشتر از همه دوست داره.فرق این گروه با گروه اول یعنی اصحاب یمین در چیه؟ایا این گروه سوم فقط عده خاصی هستند یعنی اصحاب پیامبر یا اصحاب امام حسین در روز عاشورا یا نه از انسانهای امروزی هم میشه باشند؟ایا اینها کارهایی متفاوت با گروه اول انجام می دهند؟ خواهش می کنم جواب این همه سئوالهای من رو بدید.ممنون.یا حق

سياه پوش

هستند کسانی در اين عالم که اگر تسبيح آنها نبود عالمی نبود. بگذار همه از سنگ باشند ما از جنس چشمهايم. استاد چهارشنبه آزمون فوق است برایم طلب کنیدآنچه را که به صلاح من است.

بهشت دل جواب حسین

آقا دست شما درد نکند حسابی از این لوح فشرده لذت بردم. دم استاد محمدرضا لطفی گرم که خوب به سایه عرض ادب کرد : قدر زرگر زرگر شناسد... شعری که مرقوم فرموده اید شعر نیمایی است که دارای قافیه است. سایه مانند اخوان و بر خلاف فروغ و سهراب به قافیه در شعر نو پای بند است و از این لحاظ میراث دار سنت نیماست. به نظر من باید شعر نیمایی را زیرشاخه ای از شعر نو دانست. متاسفانه این دو واژه را به اشتباه جای هم به کار می برند

بهشت دل جواب بدون نام

گفته اند سابقون بیشترشان از امتهای گذشته هستند و کمترشان از امت پیامبر. با این حساب پیامبران در این گروه هستند. یکی از معانی سابقون هم یعنی کسانی که در ایمان پیشی گرفته اند که با این حساب باز پیامبران و مسلمین صدر اسلام را شامل می شود. دلیلی نداریم که بگوییم اصحاب امام حسین در این دسته می گنجند. البته آنها مقام ویژه ای در نزد خدا دارند. مقام اصحاب یمین دست یافتنی تر است. از مقایسه ی آیات 20 و 32 به این نتیجه می رسیم که مقام آنها محدودتر است. تصورم این است که چون باب رحمت خدا بسته نیست می توان از پلکان کمال بالا و بالاتر رفت. مهم نیست که اسمش چه باشد و در کدام دسته بگنجی . مهم این است که رضایت خدا را جلب کنی که از هر بهشت و باغ و میوه ای بهتر است ...

حسین

خوشحالم که باب طبع بود - از توضیح کاملی که دادید بسیارممنونم .

بهشت دل جواب سیاهپوش

امیدوارم در آزمون موفق باشی. گامهایت را استوار بردار و از چیزی نترس. یافتن حقیقت در بین 4 گزینه کار دشواری نیست. نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار ....

امين

سلام بر مسيح منتظر. پناه می برم به خدا از غفلت.

بدون نام

سلام.به خاطر جواب قشنگنتون واقعا ممنونم.

بدون نام

چرا جواب من رو نمی ديديد که در اين ايه تسبيح گويان چه کسانی هستند؟